Het Low Car Diet is een gedragscampagne opgezet door Stichting De Reisbeweging wat bedrijven en hun werknemers stimuleert om zo duurzaam mogelijk te reizen.

Door een maand lang zo veel mogelijk de auto te laten staan, verandert het reisgedrag op de lange termijn. Want door iets anders te doen en te ervaren, verandert je gewoontegedrag.

In het onderzoek ‘Vrijwillig uit de auto’ van het Centraal Plan Bureau (CPB) is op basis van eerder Low Car Diet edities gebleken dat de campagne op lange termijn een significante afname van rond de 35% teweeg bracht in het aantal autokilometers.

Van 14 mei t/m 14 juni 2018 hebben 1400 werknemers van 15 bedrijven duurzaam reizen ervaren en samen 63,1 ton CO2 bespaard door 64% minder autokilometers te maken. Ook Zuidasbedrijven Accenture en ABN Amro deden mee aan eerdere edities van Low Car Diet.

In 2019 zal de volgende Low Car Diet plaatsvinden van 3 t/m 29 juni. Kijk op Lowcardiet.nl